Synpunkter & klagomål

Hjälp oss att bli bättre - säg vad du tycker!

Ibland vill man klaga, ibland vill man berätta när något är bra.

Framför gärna dina synpunkter till kommunen. Vare sig du är nöjd eller missnöjd är det viktigt för oss att du berättar det. Dina synpunkter, stora som små, är viktiga i vårt utvecklingsarbete. De kan hjälpa till att ge bättre service till kommuninvånarna.

Din synpunkt eller klagomål blir offentlig handling.

Läs om hur vi tar om hand dina synpunkter eller ditt klagomål.

  1. Skriv kort ner de synpunkter, förslag eller klagomål du har:
  2. Mina kontaktuppgifter
    Lämna fälten tomma om du vill vara anonym.
  3. eller avbryt

Matsalen

Thunmanskolan1

Skollunchen erbjuder varmrätt, mellanmjölk, hårt bröd, bregott, salladsbord/råkost och dressing.

Vår policy är att tillaga så mycket som möjligt från grunden. De få färdiga produkter vi använder är valda utifrån hög råvaruhalt och inga onaturliga tillsatser. Dock måste vissa E-nummer som är naturliga finnas, till exempel citronsyra för hållbarhet.

Respons på vår mat och önskemål från barnen får vi genom matråd på skolorna. Vi har även daglig kontakt med personal på skolrestaurangerna.

Se gärna matsedeln i webbappen mpi.mashie.com/app
Appen finns även på skolornas hemsida. Av olika skäl kan en maträtt ibland behöva ändras se därför Appen på aktuell skola. Mer info kring appen finns här på sidan att ladda ner.


Vår härliga matresa - ett projekt för att minska matsvinnet

Tanken är att ge barnen kunskap om matens ursprung, att äta i lugn takt, att hellre hämta två gånger av allt som erbjuds, än att ta mycket på en gång och inte orka äta upp. Maten gör bara nytta när den hamnar i magen! 
Hjälp gärna till att uppmana barnen till goda och lugna matvanor.

Mer information: 
Ingela Nannström, kostchef
E-post: ingela.nannstrom@knivsta.se

Britt-Marie Johansson, områdesansvarig
E-post: britt-marie.johansson@knivsta.se

Sofia Persson, produktionsansvarig
E-post: Sofia.Persson@knivsta.se

  • Senast uppdaterad 1 feb 2019